Харківські школярі вперше взяли участь у міжнародному дослідженні якості освіти PISA

PISA17-19 квітня в області пройшов основний етап міжнародного проекту PISA-2018.

У цьому році проект вперше проводився в усіх регіонах України. У Харківській області участь у дослідженні взяли 400 учнів та студентів 14 закладів освіти, що були визначені методом випадкової вибірки. Серед них - 11 закладів загальної середньої освіти, 2 ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації та 1 заклад професійно-технічної освіти.

Дослідження передбачало тестування з читання, математики, природничих дисциплін за завданнями міжнародного зразка, анкетування учасників та анкетування керівників закладів освіти.

«Результати дослідження будуть оприлюднені в грудні 2019 року, після чого будуть використані надалі для формування освітньої політики в Україні», - розповіли в Харківській академії неперервної освіти.

Довідка. Програма PISA має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів з читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів.

Дослідження PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Вважається, що в більшості країн саме в цьому віці учні закінчують основну школу і постають перед вибором професії. Однак PISA не перевіряє рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.

Крім оцінки предметних компетентностей, метою PISA також є визначення чинників, що впливають на рівень навчальних досягнень учнів у світі. Саме тому учасники програми заповнюють анкету, що досліджує різноманітні аспекти їхнього життя. Ідеться про такі чинники, як міграційні процеси, гендерна політика, соціально-економічний стан, піклування і підтримка з боку батьків, навчання в ранньому дитинстві, мотивації до навчання, а також здатності регулювати свою власну навчальну поведінку, залучення до читання, інтерес до математики або задоволення від науки, повага до інших.

Дослідження PISA здійснюється в три етапи (підготовчий, пілотний, основний). Під час підготовчого етапу відбувається переклад та адаптація тестових матеріалів, а також анкет для опитування учнів та адміністрацій навчальних закладів. Пілотний передбачає апробацію завдань та інструментарію дослідження до контексту країн-учасниць. В основний  період проводиться тестування, підготовка міжнародного та національного звітів.

Джерело: http://kharkivoda.gov.ua

Додаткова інформація